Menu Sluiten

Beheren wordt delegeren

Wagenparkbeheerders die nu nog bezig zijn met stapels paperassen zullen die stapels de komende jaren zien slinken. Misschien zelfs blijven er wat maandelijkse facturen over, het echte beheren gaat verdwijnen. Beheren wordt delegeren.

Wagenpark 4.0

Het beheren van een wagenpark onderschatten we echt niet. Da's een hele berg werk en het houdt na vijf uur niet op. Vraag is alleen: blijft het allemaal zoals het was? Gaat er niet een heleboel veranderen? Het antwoord is nogal nuchter: alles gaat veranderen. De Auto van de Zaak, wordt een Auto voor de Zaak en die auto wordt gedeeld met werknemers die de auto nodig hebben. Niets blijft hetzelfde. Erg? Nee hoor, gewoon anders. Zo zal in de toekomst de auto waarmee een werknemer naar de zaak rijdt, autonoom wegrijden om te worden verhuurd aan iemand anders die vervoer nodig heeft. Bijvoorbeeld de partner van de werknemer. Of zijn buurman. Dat zijn wellicht zaken waar u als wagenparkbeheerder nog helemaal niet over na wilt denken. Of toch al een beetje?

Wagenpark 4.0 blijft natuurlijk een wagenpark, maar het wordt een kwestie van huren wat u nodig heeft en wanneer u het nodig heeft. En dat is precies wat SelectDrive nu al biedt: SelectDrive Business Share, de huurauto die u, just-in-time, kunt gebruiken. Dat biedt behoorlijke voordelen:

  • Geen auto's meer op de balans;
  • Geen 2.7 procent forfait;
  • Geen administratieve en fiscale rompslomp van auto's van personeel;
  • Personenautobeheer wordt een maandelijkse factuur;
  • De besparing is aanzienlijk.

Bedrijfswagens

Bedrijfswagens is een ander verhaal. Natuurlijk zijn er eenvoudige busjes, maar veel vaker is een bedrijfswagen een aangepaste auto met een specifieke indeling. Die huur je minder gemakkelijk en de bedrijfsautomarkt zal dus nog een tijdje op dezelfde voet voortgaan. Wél verdwijnen brandstofmotoren en komt elektrische mobiliteit om de hoek kijken. Dat aanbod is nu nog heel bescheiden, maar zal snel uitbreiden.

Daarnaast komt er de autonoom rijdende bestelwagen, al dan niet bemand met iemand die zich niet bezighoudt met sturen en remmen, maar met de bestellingen. Al rijdend wordt de volgende order klaar gezet en de administratie gedaan. Waarschijnlijk rijdt de grotere bedrijfsauto op waterstof. Kleine besteldiensten binnen stedelijke agglomoraties zijn volledig elektrisch. Advies: lease niet te lang, er gaat teveel veranderen en vasthouden aan oude stramienen gaat geld kosten.

Voorstel

We hopen dat deze héle korte info tot nadenken stemt. Tijd om even te kijken hoe de toekomst binnen uw bedrijf er uit zal zien? Mogen wij meedenken? Een voorstel doen? Stuur ons een mail met het aantal personenauto's dat uw bedrijf gebruikt. Wij berekenen op basis van de gemiddelde leaseprijs wat Autodelen 4.0 aan besparing op kan leveren. Die besparing is aanzienlijk. Laat ons ook eens een offerte maken voor een premiumauto voor de directie. Wordt ook verrassend.

Onze formule is uniek in AutoLand. We hebben er heel hard aan gewerkt en Autodelen 4.0 in combinatie met Wagenparkbeheer 4.0 wordt beloond met een besparing waar u blij van wordt. Ook de werknemers, die zelfstandig gaan huren, zullen er blij mee zijn. Als werkgever kun je nog overwegen om een mobiliteitsbudget te geven als extra stimulans om anders te gaan denken.

  • Autodelen 4.0
  • Wagenparkbeheer 4.0
  • Van bezit naar gebruik
  • Geld besparen
  • Zakelijk en privé
  • SelectDrive!
  • Om tafel?